HP Photosmart B209a

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Photosmart B209a op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Petert_01 05-11-2010
Geschreven voor: HP Photosmart B209a

Installatie van de software onder Windows 7 gaf een hoop problemen. Het Solution Center start nu niet op omdat hij vindt dat de installatie niet voltooid is. Na diverse pogingen is het nog niet gelukt. De driver werkt wel enigszins, in die zin dat hij bij Printers gewoon vermeld wordt. Draadloos printen is geen probleem, maar scannen is een ramp. Scannen vanaf het apparaat zelf levert de opmerking op: "Probeer vanaf de computer te scannen." Omdat het Solution Center niet werkt, moet dat via Startmenu/Printers en dan rechts klikken op het printericoon. Dan start een zeer vaag programma waarin de scan wordt getoond als je op de knop Voorbeeld klikt, en als je wilt opslaan moet je om onduidelijke redenen op de knop Zoeken klikken. Daarna wordt de scan definitief gescand, waarna je nog eens op een knop Importeren moet klikken. Tot voor kort werkte dat tenminste nog, maar inmiddels meldt hij (Windows vermoedelijk) halverwege het opslaan 'Toegang geweigerd'. Onduidelijk blijft door wie, aan wie en waartoe. Mijn oude Canon MP360 deed niet zo moeilijk.
'Met de kennis van nu' zou ik hem niet meer nemen.

boont 30-08-2010
Geschreven voor: HP Photosmart B209a

Ik heb nog nooit zo'n problemen gehad met installatie van netwerk-apparaat als bij deze printer! En dat terwijl ik toch best wel wat verstand van netwerken heb en thuis al 7 andere apparaten moeiteloos aan mijn netwerk heb kunnen koppelen. Eerste keer kreeg ik de HP-printer echt niet aan de praat dus maar teruggebracht naar winkel. Alles wees op defect netwerkkaartje, maar 2e printer had zelfde probleem namelijk geen mogelijkheid om draadloos te printen (wel met bijgevoegde usb-kabel). Bij laatste wanhoopspoging lukte het uiteindelijk wel, maar vraag me niet hoe. Wat ik wel nog weet is dat firewall gedurende hele installatie uit moest staan. En dat terwijl omgeving (netwerk, router, firewall etc.) niet bijzonder is hoor. Op verschillende forums blijkt dat er best veel mensen met soortgelijke problemen zijn. Voor mensen met weinig netwerkkennis zou ik deze printer dus niet aanraden. De kans is denk ik redelijk groot dat je de printer niet werkend kijgt...

Als ie eenmaal werkt verder wel prima printertje dat er goed uitziet en doet wat ie moet doen, tegen schappelijke prijs!

Sminky 11-05-2010

---------- update review 11-05-2010 ----------
De 2e review sinds de aankoop.( half jaartje ) Ben nog steeds tevreden over de printer. Alles gaat zoals ik dat had verwacht van HP. Wel moet ik zeggen dat deze printer een enorm kabaal maakt bij het opstarten en daar erg lang over doet. Wat er allemaal moet gebeuren onder de motorkap van deze printer tijdens het opstarten weet ik niet maar het is niet om aan te horen. Soms ook na een willekeurig printje (niet altijd dus).Verder zoals eerder vermeld is de printer oke !!!

----------oude review 06-12-2009 ----------
05 Dec gekregen van de sint.

1e ervaringen zijn prima.
Installatie ging niet geheel vlekkeloos, hier was wel wat ervaring voor nodig op het aan de praat te krijgen.Ik heb de printer op 4 computers geinstalleerd. Op de twee Windows 7 pc`s ging het in iedergeval niet geheel automatisch. Op de twee Vista pc`s ging het in 1 keer wel goed. Goede tip alvorens te installeren, zet je ingeschakelde firewal uit tijdens de installatie. Naderhand weer inschakelen. Toen ging bij mij de installatie namelijk wel goed. Printen doet hij uitstekend, waar het allemaal uiteindelijk om gaat. Wifi is top en de printer heeft een uitstekend Wifi signaal ( router beneden en de printer op de 1e verdieping ) Zeker geen spijt van de aankoop !!!

sdevries 10-05-2010
Geschreven voor: HP Photosmart B209a

Prima printer tot nu toe. Installatie was een fluitje van een cent, gewoon de CD volgen, niet eigenwijs doen maar stapje voor stapje uitvoeren. Op mijn Windows 7 machine met de usb kabel de boel geïnstalleerd, daarna kabel weg en probleemloos printen via wireless. Vervolgens op Vista laptop geïnstalleerd en tot slot op een XP machine. Dit alles zonder kabel en alleen via wireless. Wel van te voren alle overbodige programma´s weggeklikt want ik weet echt niet wat ik met al die zooi moet. Wat dat betreft kunnen ze nog wat van Canon leren: bij de scanner zat tenminste nog adobe photoshop, daar heb je wat aan!

Dan het gebruik: Voor ons is het belangrijk dat we snelle draft printjes kunnen maken. Dat doet deze prima en angstaanjagend snel. Draft kwaliteit is prima leesbaar en op normale kwaliteit ziet er er uit alsof het gedrukt is, stukken mooier dan mijn oude printer. Foto´s... mwah, de Hema doet dit beter en de Canon Selphi is ook veel mooier. Maar goed, daar heb ik hem niet voor. Wel handig dat aparte bakje voor je fotopapier. Misschien leuk voor mijn visitekaartjes...
Al met al de pros: degelijk aparaat, eenvoudige installatie en wireless werkt prima. Goede kwaliteit en veel sneller dan mijn oude printer. Handig touch screen waarmee je met één druk op de knop kan kopiëren. Ook kunnen er extra grote inktpatronen in (3 kleur en 1 zwart) hetgeen de gang naar de winkel weer wat limiteert. Dit was de overweging om deze uiteindelijk te nemen en niet een Canon of een Lexmark.

cons: ik wilde eigenlijk alleen een goede printer hebben zonder scanner (heb een goede flatbed), hierdoor is de bak stukken groter, wel weer minder groot dan vergelijkbare canon printers. Dit is echt iets waar de fabrikanten eens over moeten nadenken. Alleen een goedkope basic printer is nog te koop maar daar schijn je qua inkt op leeg te lopen. Nog de HP 6000 overwogen maar die waas ook behoorlijk groot en had ook geen goede recenties. Waarom niet een zelfde binnenwerk maar dan zonder scanner?
Verder maakt hij wat aparte geluiden bij het aanzetten en na het printen. Zal wel iets met schoonmaken te maken hebben. Tot slot is hij wel erg zwart en qua ontwerp een Oost-Duitse jaren 50 look. Een schoenendoos is mooier ontworpen. Dat heeft Canon dan wel weer beter gedaan.

Tot slot de winkel: bij de BCC in Amsterdan N kwam ik een verkoper tegen die er wel verstand van had. Hij luisterde goed wat ik wilde en kwam met dit apparaat aan. Soms werkt dat toch beter dan al dat internet gezoek en ik kreeg hem mee voor de (lagere) prijs van de concurent. En ik kon meteen aan de slag natuurlijk.

ALs ik nog wat te melden heb over het gebruik dan voeg ik dat komende tijd toe. Duurzaamheid kan ik nog niets van zeggen, mogelijkheden scoort wat lager omdat dit er voor mij teveel zijn

lstr 21-03-2010

Hebben de b209 2 maanden in ons bezit van eind januari en niks dan klachten,
gaat heel slecht uit en aan, geeft ook iedere keer weer aan dat de inkt op is ook al doe je er nieuwe originele inktpatronen in is reeds enkele malen gebeurt. Maakt een enorme herrie bij het opstarten en duurt lang voor hij op gang is als je hem een opdracht geeft om te printen.
Bij het draadloos printen moet via de laptop moet iedere keer de de firewall uit gezet worden anders doet hij het niet.
Wie weet hier raad mee.
misschien uit het raam er mee??

bart1978 09-01-2010
Geschreven voor: HP Photosmart B209a

ik was al een tijdje aan het kijken en verglijken ? uit eindelijk was het zeze geworden tijdens de instalatie wat kleine probleempjes ? de printer kon niet gevonden worden in mn draadloze netwerk ? oplossing voor mij was de printer aan/uit te doen ? toen werd ie meteen gevonden tijdens het printen schud ie best veel ? maar de print kwalieteit lijd daar niet onder die is super gewoon

imoen 19-12-2009
Geschreven voor: HP Photosmart B209a

De draadloze installatie lukt van geen kant. Firewall aan of uit, netwerk opnieuw ingesteld, ad-hoc netwerk opgezet, maakt allemaal niet uit: het apparaat wil de instellingen van de het thuisnetwerk niet uit de PC overnemen en dan houdt alles op. Je hebt een draadloze verbinding nodig om de (draadloze) netwerk- instellingen van de printer te kunnen bedienenen... via de USB kun je er niet bij. Vandaar mijn slechte beoordeling van het gebruiksgemak.
Diverse E-mailtjes met de helpdesk van HP (ze doen wel hun best) hebben nog geen oplossing opgeleverd.
USB installatie geen probleem. De zwart-wit afdrukjes zijn OK. Het testkleurenfotootje dat onderdeel is van de installatieprocedure vertoonde een geel-bruin waas.
Ben van plan de printer maar terug te brengen naar de winkel want het ging mij voor een belangrijk deel om de draadloze mogelijkheden, die in mijn geval niet blijken te werken. Tenzij iemand weet hoe ik het apparaat zover krijg dat het een IP adres van mijn DHCP router accepteert?

rvm 13-11-2009
Geschreven voor: HP Photosmart B209a

Ik heb deze HP sinds enkele dagen in mijn bezit. Mooie HP On screen menu. Aansluiten op WiFi gaat automatisch, even de usb aansluiten, en hij neemt de router instelling vanuit de PC over. De vernieuwde photosmart software werkt nu ook volledig in de WiFi modus. Scannen gaat snel. Het display op de printer is duidelijk en reageert snel op de aanraak iconen. Geen knoppen maar wel een makkelijke bediening. Goede HP print kwaliteit. Alleen de goedkope aanvoelende plastic ombouw kwaliteit, voelt aan dat voorzichtig behandelen geboden is. Voor de rest een mooie printer met superieure scan en print kwaliteiten.